Partner serwisu
Drogi i autostrady

Chcą ukrócić metodę „na COVEC”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
29-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Chcą ukrócić metodę „na COVEC”
fot. Włodzimierz Włoch
„Dziennik Gazeta Prawna” pisze, że dzięki staraniom lobbystów z Niemiec Komisja Europejska ogranicza dostęp chińskich firm do unijnych przetargów.

Według ustaleń „DGP” prace mają być w finalnym stadium. „Dziennik Gazeta Prawna” informuje, że działania budowlańców z RFN zmierzają do utrącenia tzw. metody „na COVEC”, czyli wygrywania przetargów po zaniżonych cenach. Niemcy chcą też zmiany unijnej dyrektywy w sprawie dostępu do zamówień publicznych i wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń przed nienormalnie niskimi kosztami usług proponowanych w przetargu.

 

Także Ministerstwo Skarbu Państwa chce zmienić zapisy o zamówieniach publicznych. Chodzi o artykuł 24, w którym miałby pojawić się zapis wykluczający z przetargów firmy, na które nałożono w przeszłości karę w wysokości co najmniej 5 procent wartości kontraktu. ministerstwo nie ukrywa, że „inspiracją” dla projektu zmian były problemy z COVEC. – Przesłanką przemawiającą za wnioskowaną zmianą był brak możliwości wykluczenia z zamówień publicznych w branży drogowej i energetycznej wykonawców, którzy nienależycie wywiązali się z zadania – wyjaśniał w czasie posiedzenia sejmowej komisji gospodarki Marcin Grabski z Ministerstwa Skarbu Państwa.

 

Przypomnijmy, że "atrakcyjna" oferta COVEC-u na budowę odcinków autostrady A2 w Polsce do dziś odbija się GDDKiA czkawką. Przypomnijmy, że w maju 2011 roku chińskie konsorcjum COVEC przestało wypłacać wynagrodzenia swoim podwykonawcom i zaniechało budowy odcinków A i C na autostradzie A2 z Łodzi do Warszawy, zaś za wznowienie prac zażądało dodatkowego 1 miliarda złotych wynagrodzenia. Ponieważ stanowisko chińskie było niezgodne z prawem, zapisami kontraktu i bezzasadne, GDDKiA 13 czerwca 2011 roku odstąpiła od umów z COVEC. Budowa odcinków, na których wcześniej pracowali Chińczycy została wznowiona na przełomie lipca i sierpnia 2011 roku po podpisaniu umów z nowymi wykonawcami. Umowne kary po dziś dzień nie zostały przez Chińczyków wypłacone.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5